Nog 32 dagen! - Reisverslag uit Betekom, België van Elise Dons - WaarBenJij.nu Nog 32 dagen! - Reisverslag uit Betekom, België van Elise Dons - WaarBenJij.nu

Nog 32 dagen!

Blijf op de hoogte en volg Elise

27 Januari 2014 | België, Betekom

Hallooo!

De stages zijn afgerond en de examens zijn achter de rug, het aftellen kan nu echt beginnen! Over een maand is het eindelijk zo ver: Tanzania here we come!

De laatste voorbereidingen zijn volop bezig en ook het inpakken kan al stilaan gaan beginnen. Er komt toch wel heel wat bij kijken!
Ook de spanning is al helemaal aanwezig wanneer ik denk aan ons vertrek!

Onlangs kregen we onze accommodatie en stageplaats. Samen met Jente en Nathalie verblijf ik in het gastgezin van Dr. Mardai en zijn vrouw Bibiani. Samen hebben zij 9! kinderen, gelukkig allemaal al uit het huis ;)
We zullen stage lopen in het Mount Meru Hospital in Arusha.

Dankzij de opbrengst van onze spaghettidag hebben we heel wat medisch materiaal kunnen kopen om direct aan het ziekenhuis te schenken, maar ook om voor onszelf te gebruiken en nadien de overschot in het ziekenhuis achter te laten. We hebben bijvoorbeeld steriel materiaal aangekocht om een bevalling uit te voeren (scharen, pincetten, kochers en naaldvoerders). Ook hebben we 2 reanimatieballonnen aangekocht voor een pasgeboren baby. Verder hebben we ook heel wat steriele en niet-steriele handschoenen, handalcoholgel, mondmaskers, wegwerp schorten en knelbanden (om bloed af te nemen) aangekocht.

(De monitor, die we eerst dachten aan te kopen, is om praktische redenen helaas niet gelukt. We hoorden dat er niet altijd electriciteit is, waardoor ze deze niet zouden kunnen gebruiken. Ook wanneer het papier hiervoor op is, of er stukken aan zijn, kan deze niet meer gebruikt worden. Daarom kozen we ervoor om ander medisch materiaal aan te kopen waarvan we zeker zijn dat ze er in Tanzania iets mee zijn).

Deze laatste maand in België zal zo voorbij gaan door alle voorbereidingen, en doordat ik er zo hard naar uitkijk!

Via deze blog houd ik jullie verder op de hoogte van al mijn avonturen en verhalen, tot snel!

Groeetjeees! x

Elise

• 28 Januari 2014 - 13:54

Yasmin:

Spanneeeend! Gelukkig zien we u dan nog eens tijdens het kerst/valentijnsfeestje! :) Ge gaat dat daar super doen, Elise!