Karibu! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Elise Dons - WaarBenJij.nu Karibu! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Elise Dons - WaarBenJij.nu

Karibu!

Blijf op de hoogte en volg Elise

03 Maart 2014 | Tanzania, Arusha

Karibu! - Welkom!

Na een lange dag en een lange vlucht zijn we vrijdagavond rond 21u plaatselijke tijd aangekomen in Tanzania. De warme lucht en heerlijke Afrikaanse geur kwam meteen op ons af, het avontuur kan beginnen!
Op de luchthaven moesten we nog aanschuiven voor ons visum en dan konden we opzoek naar onze koffers. Gelukkig was iedereen zijn bagage heelhuids aangekomen.
Buiten aan de luchthaven stonden 2 medewerkers van ProjectsAbroad ons op te wachten, ze waren super vriendelijk! Jammer genoeg was de auto te klein voor onze 10 valiezen :) We moesten dus nog even wachten op een volgende auto die onze valiezen kon nemen zodat wij in de andere auto konden zitten. We zaten met 4 samengepropt op de achterbank en Nathalie zat achterin bij de valiezen van Shanah en Fien. Het was een uurtje rijden naar het gastgezin. Jammer dat het al donker was, want zo konden we nog niets zien van het landschap.

Rond 23u zijn we in het gastgezin aangekomen. We werden onthaald door de wachter en de geadopteerde dochters. Onze kamers werden toegewezen: Jente en ik slapen beneden in een apart vertrek en Nathalie slaapt boven in het huis. We hebben even kennisgemaakt en kregen nog een maaltijd (hoewel we niet echt honger hadden, hebben we toch beleefd iets gegeten). De rest van de familie sliep al, maar Izzy (een andere vrijwilligster) en dr. Mardai zijn terug opgestaan om ons nog even te verwelkomen. Nadien zijn we naar onze kamers getrokken om alles uit te pakken en uiteindelijk te gaan slapen.

De eerste dag zijn we met Izzy de stad gaan verkennen. We zijn naar shoprite geweest (een grootwarenhuis waar je zowat alles kan vinden) en een heerlijke smoothie gaan drinken. Nadien zijn we nog internet en een simkaart gaan regelen. Gelukkig hadden we haar, want anders waren we wat verloren denk ik :)

Het middag en avondeten is hier echt heerlijk! De meisjes kunnen geweldig koken!

Zondag zijn we een hele dag gaan zonnen en zwemmen in het Arusha hotel, zo'n 30min wandelen van ons huis.

Vandaag hebben we dan door Robert (van ProjectsAbroad) onze introductiedag gekregen. We zijn ons werkvisum gaan regelen in het kantoor en nadien zijn we te voet naar Mount Meru Hospital geweest om ons voor te stellen. Het ziekenhuis is echt heel erg groot er en loopt zoveel volk rond! We werden voorgesteld aan Dr. Malai, een supervriendelijke dokter die ook nog in België voor een jaar gestudeerd heeft. Hij heeft ons verteld over het ziekenhuis en nadien zijn we eens gaan kijken op de verloskamer. Deze ziet er erg goed en redelijk modern uit. Er waren nog 2 andere vrijwilligers aan het werk en we hebben ook 2 vroedvrouwen ontmoet. Dr. Malai vertelde ons dat er per dag ongeveer 25 vrouwen komen bevallen! :)
Morgen om 8u start dan onze eerste werkdag, spannend!

De familie is heel erg vriendelijk en ook de andere vrijwilligers in het huis zijn superleuk, we gaan hier een geweldige tijd beleven!

Groetjes en tot binnenkort!