"Shark Time" - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Elise Dons - WaarBenJij.nu "Shark Time" - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Elise Dons - WaarBenJij.nu

"Shark Time"

Blijf op de hoogte en volg Elise

21 Maart 2014 | Tanzania, Arusha

Week 3 is alweer voorbij, de tijd vlieg hier in Tanzania (hoewel alles hier polé polé is). De stageweek was erg rustig. We hadden dagshiften en stonden wel met 8 studenten! Dit was echt veel te veel en het was dus vechten ('sharken') om een bevalling te kunnen doen. Ik heb deze week dan ook maar 2 bevallingen kunnen doen. We hebben dan maar meegeholpen bij de opnames en ook bij de grote kuis :).

Zondag zijn Jente haar ouders met vrienden aangekomen in Tanzania. We hebben hun een korte rondleiding gegeven richting Shoprite ;) Maandag zijn ze op bezoek geweest in het ziekenhuis. Lief (de vriendin van Jente haar ouders die erbij is) is vroedvrouw in België en wou dus graag eens een Tanzaniaanse verloskamer zien. Ze had ook nog wat babykleedjes bij die ze uitdeelde aan de moeders op de neonatale afdeling. Deze waren hier natuurlijk heel blij mee en de zak was snel leeg :). Na het werk zijn we naar hun hotel geweest om nog even te zwemmen en er de avond door te brengen. Het hotel ligt ergens ver verscholen in een arme wijk. Toen de taxi ons 's avonds kwam ophalen moest hij een hele weg afleggen die enkel uit stenen, rotsen, zand en putten bestond. Ik verschiet er elke keer van hoe goed ze hier met de auto kunnen rijden en hoe stevig de auto's hier wel niet zijn (terwijl ze eruit zien als blikken doosjes).

Woensdagnamiddag zijn we met de medicals van ProjectsAbroad het Snake Park Hospital gaan bezoeken. Dit is een klein ziekenhuis speciaal voor mensen met slangenbeten. We hebben hier uitleg gekregen over hoe ze het behandelen en een korte rondleiding gekregen. Nadien mochten we ook het Snake Park zelf bezoeken waar verschillende slangen, krokodillen, schildpadden, enz. zitten. Ook kregen we nog een rondleiding en uitleg in een nagemaakt Masai dorpje. Dit was echt mooi gedaan en zo weten we weer wat meer over de lokale cultuur. Als afsluiter van de dag mochten we nog een ritje maken op een kameel. Dit was echt hilarisch! Het is wel een beetje eng als de kameel omhoog en omlaag gaat, maar het was superleuk!

Vrijdag zijn we samen met Jente haar ouders en de vrienden naar het Arusha National Park geweest voor een dagsafari. Het park heeft een prachtige natuur. Veel bossen, maar ook enkele open vlaktes met grote meren en een krater. De foto's kan ik jullie laten zien, maar de heerlijke tropische geuren van de kruiden in de natuur en het zalige gevoel van de warme wind kan je enkel maar ervaren als je er bent geweest. We hebben veel baboons, zebra's en giraffen gezien. Van de Big 5 hebben we enkel een buffel gezien. De andere 4 leven niet in dit park. Hiervoor zullen we moeten wachten tot onze grote safari op het einde van onze fantastische reis.

Het was weer een week met vele leuke nieuwe ervaringen!

Morgen gaan we nog een Masai marktje bezoeken ( lees: souveniertjes kopen!)

Groetjes en tot de volgende! xx

• 22 Maart 2014 - 10:32

Bibiana:

Hoi meid,
    Weer een knap verhaal om te lezen, als ik dit allemaal lees krijg ik ook al de kriebels om naar dat mooie Afrika te reizen. Zo te lezen valt het allemaal goed mee en denk je niet aan de tijd die zo vlug voorbij vliegt.
    Doe zo verder en geniet er nog van...
    Grtjs.