Zanzibar! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Elise Dons - WaarBenJij.nu Zanzibar! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Elise Dons - WaarBenJij.nu

Zanzibar!

Blijf op de hoogte en volg Elise

09 Mei 2014 | Tanzania, Zanzibar

Als je aan Zanzibar denkt, dan denk je aan zon, zee en strand. Wel de zee en het strand hebben we gezien, maar de zon heeft zich zo goed als een hele week niet laten zien. We hebben welgeteld 1 dag volledige zon gehad, voor de rest heeft het steeds geregend. En hier is een regenbui echt niet te vergelijken met wat we in België kennen. Opeens uit het niets valt het hier met bakken uit de lucht, dat je zelfs de zee (die 10m verder is) niet meer zag. Ook blijft het hier tijdens die regenbuien nog ontzettend warm en laf dus qua temperaturen hadden we wel niet te klagen. Ondanks het slechte weer hebben we ons toch nog geamuseerd en genoten van de heerlijke cocktails en het geweldige eten.
De dag dat de zon dan toch nog tevoorschijn kwam was echt wel super heet. Op enkele uren tijd zijn we allemaal enkele tinten bruiner en roder geworden.
Door het slechte weer hebben we wel wat meer tijd gehad om ons schoolwerk verder te zetten, zodat we hier thuis niet meer mee zitten. Jammer dat het internet hier wel heel Afrikaans was, polé, polé dus. Maar Hakuna Matata, alles komt steeds wel goed!

Het hotel was wel een echte aanrader: pure luxe, supervriendelijk en behulpzaam personeel en een fantastische kok! Ook het animatieteam was geweldig, we hebben enkele avonden goed kunnen lachen! Van Afrikanen die een poging doen tot Indische dans, tot een echte Afrikaanse avond met veel getrommel en (vals) gezang.

Morgen zit het er dan echt op, nog 2 dagen en onze vlucht naar huis is een feit. Het wordt nog een weekend van enkel naar huis gaan en wachten. Morgen van Zanzibar terug naar Arusha om daar verder in te pakken en zondagavond huiswaarts te keren richting België.

Het was een ongelooflijk avontuur waar ik zo opnieuw aan zou willen beginnen. Ik heb hier ontzettend veel geleerd, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak. Al de prachtige herinneringen die ik hier opgedaan heb staan voor altijd in mijn geheugen gegrift. Met heel veel plezier ga ik nog lang terugdenken aan deze geweldige en overweldigende 10 weken. Ik sta te popelen om al mijn verhalen persoonlijk met iedereen te delen.

Bedankt mama en papa om mij deze fantastische kans te geven!

Nakupenda Tanzania!

Tot heeeel snel! x x x x

  • 09 Mei 2014 - 16:33

    Anouk!:

    Elise super dat je dat gedaan hebt! Sowieso blijft dit voor heel u leven bij!! Ik kijk al uit naar u thuiskomst en al u fantastische verhalen en dan kan ik nog maar eens jaloers worden door al vette ervaringen! Veilig terugvlucht!! Xxx

  • 18 Mei 2014 - 13:44

    Elise Dons:

    Merci Anouk ;)
    Ik ben veilig thuis geraakt :D

  • 09 Juli 2014 - 13:26

    Iva:

    Dag Elise,
    Prachtige verhalen! Ik zou graag met je in contact komen gezien ik ook een verloskundige stage in Tanzania wil organiseren. Ik heb je een facebook bericht gestuurd! Komt in je postvak overige, dus vandaar nog dit bericht.. Bij voorbaat dank! Vriendelijke groet, Iva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2677
Totaal aantal bezoekers 9576

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 12 Mei 2014

Stage Verloskunde @ Tanzania

Landen bezocht: